tisdag 4 december 2012

Följetongen: Fel jag begått, i repris - del 3

En del fel känns verkligen oförlåtliga. En del är bara korkade. Några är faktiskt elaka på riktigt. Summan av allihopa. Jag vet inte. Jag antar att jag håller på och jobbar ihop ett riktigt dåligt karma.

Att slå  på andra människor måste ju vara en sån sak som kan klassas som fel jag begått. Har jag då någonsin slagit någon annan. Jamen - är det en korkad greja att göra? Ja. Har jag då gjort det? Ja: Ibland undrar jag om, äsch strunt i det förresten. Det här håller ju på att likna nåt sånt där tolvstegsmöte eller vad det heter: - Hej, jag heter Klara, jag begår fel. - Hej Klara!

Jo, det var en gån när jag stod i kön till ett ställe i stan, tillsammans med några kompisar. Bakom oss stod några killar. En av dem var så himla otrevlig. Trodde väl att han var charmig, sa saker om att vi var fina skulle ta på oss. Jamen alltså, han var så himla slemmig och dryg och äcklig och otrevlig och ENVIS. Han slutade inte när man bad honom. Snarare tvärtom, det eskalerade. Det gick ifrån du är så söt ska vi inte kramas lite till du vill ha en hård jävel i dig va ska vi ta det här eller på toan. Och mycket grövre saker som inte passar att återupprepa. Det var väl jättekul antar jag. Ett tjejgäng att häckla, kasta sexismer och oanständiga förslag på. Hans kompisar sa ingenting men garvade.  De var skithögar allihop men han var en riktig slempåse. Ett svin. Till slut var måttet rågat så jag vände mig om och bad honom för helvete hålla upp annars skulle han åka på en smäll. Han flinade. Jag menar det, sa jag. Jag drar till dig rätt i magen. Han flinade vidare. Jag vände mig om. Men slutade puckot? Nej. Alltså, en blixtsnabb högerkrok rätt i mellangärdet. Dubbelvikt pucko.

Vakterna såg att han stod dubbelvikt och ojade sig och kom gående. Mina kompisar började försiktigt avancera i kön, fösandes mig framför sig, i mitten liksom. Vad gör du, väste de. Men alltså ibland bara räcker det. Tur i oturen eller vad man ska säga. Varken snubben eller hans polare pekade ut mig. Kändes väl genant att bli dubbelvikt av en brud. Som följd av det, att de inte pekade ut någon blev de avisade. Vakterna ansåg väl att grabbgänget var potentiella troublemakers. Jag och tjejerna gled in och hade en riktigt kul kväll.

Nu är det kanske någon som blir arg och tycker att det är så himla typiskt att tjejer ska komma undan med sånt där. Ja, det kanske det är. Men som sagt. Jag antar att slå kategoriseras som fel jag begått. Ja, jag gjorde fel. Det var det hela.

-Thanks for sharing Klara. - Ämen vaf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar