tisdag 27 mars 2012

Men alltså...

...vad är det som händer? Imorse när jag kom till jobbet hade vi haft påhälsning. Rektorn mötte en obekant man på väg ut när hon var på väg in. Som tur var avbröt hon honom i hans gärning och han fick inte med sig så särskilt mycket. Han hade dock plockat ihop några laptops prydligt i en påse, några laddare i en annan. Och alla pingisracketar i en tredje! Ja, hej och hå. Så blir det då dags att fara hem till den tillfälliga bostaden. Ser fram emot en löptur i skogen. Men vafalls!? Här håller man på och gräver upp gatan. Jag kommer inte förbi och väntar på att de ska flytta grävskopa och ett antal bilar när förmannen kommer fram och säger: Det kanske är så att vi har råkat gräva av en kabel. Jodå, visst har de det.
Ser ni, där på bilden, ungefär i mitten, där är de som grävde av kabeln. Nu sitter jag i ett hus som inte har elektricitet i något annat rum än köket. Ingen värme i elementen... Här sitter jag och väntar på att det ska komma en gubbe från elleverantören och fixa det här. Jag får se om det blir någon löprunda ikväll. Det kanske bara blir ett enda långt väntande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar